X
33

مراسم گرامیداشت روز جهانی ایمنی بیمار

سازمان جهانی بهداشت بدنبال پوشش همگانی سلامت با هدف اطمینان از دسترسی هر فرد و جامعه به مراقبت های بهداشتی ایمن و با کیفیت، بدون ایجاد بار مالی می باشد.

کلید تحقق این هدف حیاتی در تضمین ایمنی خدمات بهداشتی درمانی نهفته است. ارائه خدمات بهداشتی درمانی غیر ایمن منجر به کاهش اعتماد و بی میلی به دریافت مراقبت، حتی در مواقع لزوم خواهد شد

با تشخیص این نیاز حیاتی، هفتاد و دومین مجمع جهانی بهداشت در سال 2019 قطعنامه WHA72.6 را با عنوان " اقدام جهانی برای ایمنی بیمار" به تصویب رساند. این قطعنامه بر نقش حیاتی ایمنی بیمار در ایجاد، عملکرد و ارزیابی کلیه سیستم های مراقبت بهداشتی درمانی تاکید می نماید. اصل اساسی را مجددا تایید و بر ضرورت افزایش ایمنی بیمار در سیستم های بهداشتی در همه ابعاد و بخش ها تاکید می کند. روز جهانی ایمنی بیمار سنگ بنای اقدام برای ارتقای ایمنی و سلامت همگانی است و هر ساله در 17 سپتامبر برگزار می گردد. WHOهر ساله یکی از حوزه های اولویت دار ایمنی بیمار که نیاز به اقدام فوری و هماهنگ دارد را به عنوان موضوع جدیدی برای روز جهانی ایمنی بیمار انتخاب و اعلام می نماید. با درک اهمیت تشخیص صحیح و به موقع در تضمین ایمنی بیمار، "بهبود تشخیص برای ایمنی بیمار" به عنوان موضوع روز جهانی ایمنی بیمار در سال 2024 انتخاب شده است.

بدین منظور مراسمی در راستای گرامیداشت روز جهانی ایمنی بیمار با حضور رئیس بیمارستان آقای دکتر توکلی و جمعی از مدیران و مسئولین برگزار گردید و از خانم یگانه مسئول اطلاعات سلامت به عنوان فردی که بالاترین تعداد خطا را گزارش داده، تجلیل به عمل آمد و پرسنل را به ارسال گزارش خطا و حفظ ایمنی بیمار ترغیب نمودند.

امتیاز دهی

1/0
رتبه بندی این مطلب:
1/0

اشتراک

Print

نظر

Collapse Expand نظرات (0)

شما در پاسخ به

Your comment was added, but it must be approved first.

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنیدلطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
لطفا یک نظری بنویسید
افزودن نظر
DNN